Game Developers Conference

Fontys Hogeschool ICT

Docenten Luuk, Menno en Mark geselecteerd voor de Game Developers Conference in San Francisco

Docenten Luuk Waarbroek, Menno Deen en Mark van Kuijk waren door het stimuleringsfonds geselecteerd om naar de Game Developers Conference (GDC) 2016 in San Francisco te gaan. Daar mochten ze een game op de local multiplayer summit promoten.

Ze waren hierbij 2 van de 10 geselecteerde deelnemers die de Nederlandse Game Industrie mochten vertegenwoordigen. "Super cool dat we hiervoor uitgekozen zijn!" aldus een enthousiaste Mark van Kuijk.

Luuk Waarbroek was uitgekozen met de game die hij tijdens de gamejam o.a. met student Ivo Geelhoed had gemaakt: Hangmen. Dit onder zijn eigen bedrijfsnaam Napalmtree. De game Rups van Mark van Kuijk en Menno Deen (Lapp) was ook geselecteerd. Hierbij staat het samen spelen tussen ouders en kinderen centraal.

Het Stimuleringsfonds Creatieve Industrie riep makers in de gamesindustrie op om een voorstel in te dienen dat gericht is op deelname aan het Local Multiplayer event tijdens Game Developers Conference 2016 in San Francisco (14 - 18 maart 2016). De GDC San Francisco is het langstlopende gamesindustrie evenement voor professionals. Daarnaast is GDC één van de eerste zakelijke congressen die zich ook op de independent games is gaan richten. In 2015 is GDC met ruim 26.000 bezoekers uitgegroeid tot het grootste evenement wereldwijd voor professionals uit de gamesindustrie. Het belangrijkste onderdeel van de GDC is het congres, waar in één week tijd bezoekers deelnemen aan meer dan honderden sessies, panels en tutorials.

Tijdens de GDC San Francisco 2016 organiseerde het Stimuleringsfonds onder andere een Local Multiplayer event en Prototype Showcase om de Nederlandse gamesindustrie te ondersteunen en te profileren. Op een locatie nabij het congrescentrum bood het fonds tijdens het Local Multiplayer Event een presentatieplek aan voor maximaal tien gamedevelopers. Geselecteerde deelnemers kregen de mogelijkheid hun game te tonen tijdens het event, ondersteuning in de reis- en verblijfskosten en een toegangspas voor de Indie Summit tijdens de GDC San Francisco. Voorafgaand aan de GDC werd een pitchtraining voor de deelnemers georganiseerd.

Promotiefilm:

Info game Lapp:

www.studiolapp.nl/wp-content/uploads/RUPS_stops_winter_Pitchsheet.pdf