Studenten tweede semester ICT showen resultaten

Fontys ICT
Bij Fontys ICT werken studenten al in hun eerste jaar van de studie aan praktische vraagstukken. Daardoor leren ze al snel in hun studie om kritisch te werk te gaan, maar ook is het belangrijk om snel te starten met soft skills, zoals presenteren. Dit jaar mochten studenten uit het tweede semester demand-based hun resultaten dan ook presenteren tijdens een eigen showcase event.

Demand-based Learning
De demand-based leervorm is een van de vormen waar studenten bij Fontys ICT voor kunnen kiezen tijdens hun studie. Deze kenmerkt zich door werken aan praktijkvraagstukken en veel zelfstandig kennis en vaardigheden opzoeken om die op te lossen. Er zijn ook workshops en instructie, maar toegepast op de kennisbehoeften van studenten. Kortom; veel ruimte voor eigen ontwikkeling. 

Vaak ziet de buitenwereld juist projecten van studenten die in hogere semesters zitten, maar ook tijdens semester twee is volop creativiteit te zien bij onze studenten. Het showcase event werd daarom ook vastgelegd door de Videocrew van Fontys ICT.